POLECAMY:
|
Jak zrealizować i rozliczyć projekt
Realizacja projektu
Każdy Odbiorca końcowy/Mikrobeneficjent ma obowiązek realizować projekt zgodnie z zapisami Wniosku projektowego oraz Umowy i wynikających z niej i jej załączników obowiązków. Jednak w zależności od typu realizowanego projektu (A, B czy C) występuje pewne zróżnicowanie.
-
W przypadku projektów typu C Odbiorca końcowy/Mikrobeneficjent z jednej strony granicy realizuje projekt, druga strona (jeden lub kilka podmiotów) występuje tylko jako partner. Całkowitą odpowiedzialność za realizację projektu każdy partner ponosi samodzielnie.
-
Realizacja projektów typu B zawsze przebiega równolegle lub w uzgodniony sposób bezpośrednio do siebie nawiązuje. Każdy z partnerów jest odpowiedzialny za rzetelne wdrażanie swoich działań/zadań. Odpowiedzialność za realizację projektu ponosi każdy partner samodzielnie.
-
Natomiast obowiązkiem obu parterów, w trakcie realizacji projektów typu A, jest stosowanie zasad współpracy. Rzeczywiste zrealizowanie zaplanowanych zasad współpracy (wspólne przygotowanie projektu; wspólna realizacja; wspólny personel zatrudniony do realizacji projektu; wspólne finansowanie) sprawdzane będzie po zakończeniu realizacji projektu. W celu zweryfikowania realizacji zasad współpracy partnerzy mogą zostać poproszeni o przedstawienie odpowiedniej dokumentacji np. protokoły spotkań, przykłady korespondencji, listy obecności itd.
Każdy Odbiorca końcowy/Mikrobeneficjent ma obowiązek archiwizacji całej dokumentacji związanej z projektem do 31 grudnia 2026 r. Dokumentacja projektu musi być prowadzona w osobnej teczce oznaczonej numerem rejestracyjnym oraz tytułem projektu.
Zakończenie projektu
Dokumenty, które muszą być złożone po zakończeniu realizacji projektu typu A
-
30 dni po zakończeniu realizacji projektu Partner Wiodący i Partner projektu składają Oświadczenie zrealizowanych wydatkach za narodową część projektu właściwemu Zarządzającemu FM;
-
Po wystawieniu przez obu Zarządzających FM Poświadczenia kwalifikowalności wydatków za narodową część projektu Partner Wiodący sporządza Wniosek o płatność za obie części narodowe (tzn. za cały projekt) i składa go właściwemu Zarządzającemu FM;
-
Zarówno Oświadczenie o zrealizowanych wydatkach za narodową część projektu, jak i Wniosek o płatność są przygotowywane w aplikacji internetowej Benefit 7+ i w wersji drukowanej składane właściwemu Zarządzającemu FM.
-
30 dni po zakończeniu realizacji projektu Partner Wiodący i Partner projektu składają Raport końcowy z realizacji części (narodowej) projektu właściwemu Zarządzającemu FM;
-
Po zatwierdzeniu przez obu Zarządzających FM raportów Partner Wiodący sporządza Raport końcowy z realizacji projektu za obie części narodowe (tzn. za cały projekt) i składa go właściwemu Zarządzającemu FM;
-
Raporty są składane w wersji drukowanej (przygotowywane w formacie Word, wzory raportów znajdują się w zakładce: "Dokumenty" (w folderze - materiały szkoleniowe dla odbiorców końcowych/ beneficjantów FM).
Dokumenty, które muszą być złożone po zakończeniu realizacji projektu typu B i C
-
30 dni po zakończeniu realizacji projektu Odbiorca końcowy składa w wersji drukowanej właściwemu Zarządzającemu FM Wniosek o płatność, przygotowywany w aplikacji internetowej Benefit 7+;
-
30 dni po zakończeniu realizacji projektu Odbiorca końcowy składa w wersji drukowanej właściwemu Zarządzającemu FM Raport końcowy z realizacji projektu (w formacie Word, wzór raportu znajduje się w zakładce: "Dokumenty" (w folderze - materiały szkoleniowe dla odbiorców końcowych/ beneficjantów FM).
|