POLECAMY:
|
Promocja
Promocja projektu - zasady ogólne:
-
Odbiorca końcowy ma obowiązek zapewnić wystarczającą promocję projektu oraz informować w odpowiedni sposób o tym, że projekt uzyskał wsparcie w ramach POWT 2007-2013 i był dofinansowany z EFRR;
-
Zasady w zakresie promocji projektów finansowanych w ramach Programu określone są w Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828/2006 - Rozdział II, Sekcja I Informacja i komunikacja (http://www.cz-pl.eu/legislativa.html);
-
W przypadku rozpoczęcia realizacji projektu jeszcze przed podjęciem decyzji przez Euroregionalny Komitet Sterujący - Wnioskodawca musi również stosować się do przepisów dotyczących promocji;
-
Źródło dofinansowania projektu powinno być zawsze jasno i klarownie przedstawione np. poprzez oznaczenie imprezy plenerowej np. w plakaty, ulotki, banery, tablice pamiątkowe promujące projekt, Unię Europejską, Program i Euroregion.
Działania informacyjne i promocyjne powinny zawierać następujące informacje:
-
symbol Unii Europejskiej (zgodnie z normami graficznymi określonymi w załączniku i Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006) oraz powołanie się na Unię Europejską;
-
logo Programu;
-
znak Euroregionu Śląsk Cieszyński - Těšínské Slezsko;
-
umieszczenie zapisu ”Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) za pośrednictwem Euroregionu Śląsk Cieszyński-Těšínské Slezsko".
Typ używanych narzędzi promocyjnych jest zależny od rodzaju projektu:
Projekty infrastrukturalne:
-
tablice informacyjne ustawione w terenie;
Projekty miękkie (nieinwestycyjne):
-
publikacje, broszury, plakaty;
-
korespondencja i dokumenty używane w trakcie realizacji projektu: ogłoszenia, zaproszenia dla uczestników spotkań, certyfikaty, umowy, materiały konferencyjne, materiały prasowe, banery;
-
prezentacje multimedialne;
-
strony internetowe;
-
materiały promujące projekt inne niż wymienione.
Materiały promocyjne i informacyjne oraz dokumenty stosowane podczas realizacji projektu powinny zawierać następujące elementy:
-
Logo Programu:
-
Symbol Unii Europejskiej:
-
powołanie się na Unię Europejską i Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR):
-
hasło „Przekraczamy granice”:
-
Znak Euroregionu Śląsk Cieszyński - Těšínské Slezsko:
-
W projektach typu A zaleca się stosowanie dwujęzycznej promocji:
Grafika promocyjna znajduje sie do pobrania pod linkiem:
http://www.olza.pl/pl/fundusze-zewnetrzne/fundusz-mikroprojektow-programu-operacyjnego-wspolpracy-transgranicznej-republika-czeska-rzeczpospolita-polska-2007-2013-w-euroregionie-slask-cieszynski/80/
Zasady Identyfikacji Wizualnej Funduszu Mikroprojektów:
Poniżej znajduje się link do pobrania Zasad Identyfikacji Wizualnej Funduszu Mikroprojektów Euroregionu Śląsk Cieszyński w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska 2007 -2013:
http://www.olza.pl/pl/pliki-do-pobrania/zasady-identyfikacji-wizualnej/107/
|